torsdag 15 mars 2012

Nu sitter hon själv en längre stund

Japp nu kan hon sitta själv en längre stund. Min stora söta lilla tjej!! :). Mamma är stolt!





Idag har jag gjort egen köttfärssås och spagetti till lillsnuttan. Betydligt billigare att göra själv, och jag tror att den gick hem. Så nu har jag 15 portioner som väntar i frysen. Smidigt.

Idag har Nessie haft en kompis med sig hem. Och hennes mamma kom lite tidigare så vi kunde fika lite. Trevligt! Både våra barn är ju rätt jämngamla. Och vi ska nog hitta på nått med barnen då de har studiedag nästa vecka.

Sen har jag förberätt maten till kalaset för Nessie och Robert som vi ska ha på lördag. Tänk att hon blir 7 år redan!
Det ska bjudas på falsk fläskfile och potatisgratäng och en god sallad. Sen har Nessie beställt kladdkaka med mini marsmellos, polkagris och grädde till kaffet.

Sen har min söta vän Ulrika varit på besök med sin bonus flicka. En snabb visit men en mycket trevlig stund i allefall :).

Så här fin vatt Nessie i håret i går.



I mon är det min tur att bli fin i håret. Kan säga att det verkligen behövs! Har inte klippt mig sen nån månad innan Sallie föddes. Och nu har jag bara så tråkig fresyr, som en vanlig toffs typ hela tiden. Nu när mössan åker av vill man ju vara lite snygg i håret.
Men det svider ju lite i plånboken då både hon och jag ska klippa oss. Men det får det vara värt!

Nu ska jag titta på tv. Sov gott mina vänner!

Kram Annelie

2 kommentarer:

  1. Visst går tiden fort:) trevlig helg och ha så kul på kalaset!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Tyvärr blev kalaset inställt pga sjukdom :(. Kram

    SvaraRadera