tisdag 10 april 2012

Då var påsken över för denna gången




Påsken är över och vi har återgått till vardagen igen. Fast det är ju lov :). Måste säga att jag tycker det är väldigt skönt med lite lov. Då slipper jag stressa upp på morgonen och jag slipper stressa iväg för att hämta.

Vad har vi förgyllt denna påskhelg med då? Jo i fredags så var vi hembjudna till svärmor och svärfar på en massa god mat. Det blev en riktigt trevlig dag som vanligt när man umgås med dom. Jag har verkligen jätte fina svärföräldrar.

I lördags hade vi bästa Marlena, Matias och barnen här hemma på påskmat. Det blev en jätte trevlig kväll med mycket skratt.

I söndags så tog vi det bara lugnt och åt en massa påskmatsrester. Skönt att bara få vara i bland.

I måndags var vi hembjudna  till min mor och far på påskmat. Väldigt gott men nu känner jag mig rätt nöjd med all påskmat jag ätit.

Idag har jag och barnen varit i Kulltorp hos en kompis. Alltid trevligt att träffa lite vänner.

Är väldigt trött i huvudet! Lillan har bökat extremt mycket i natt. Så det har inte blivit mycket sömn. Och hon har precis slocknat här. Fast hon inte sovit mer än sammanlagt ca 40 minuter i dag så somnade hon inte förren efter halv nio. Fattar inte att hur hon orkar! Eller att jag orkar! Måtte hon sluta böka på nätterna snart alltså. Börjar tära på en nu. Jag skickade ut gubben till soffan, så att han kanske får sova lite i natt i allefall. Nån som har nått bra tipps på hur man får en sån här liten sessa att sova gott om nätterna? I natt ska jag försöka med att låta henne skrika lite och se om hon somnar om av sig själv. Det här tuttandet på mig är snart ohållbart! Om de varit en eller två gånger per natt hade det inte vatt nått, men en gång i timmen eller som i natt en gång i halvtimmen är inte så kul. Har fått i henne nästan 150 mm välling innan hon somnade nu i allefall. Får hoppas att hon skanske sover en stund på den. Jag får helt enkelt prova olika saker och se om nått kan funka. Nä nu ska jag stänga ner och försöka sova lite, man vet ju inte hur natten blir och sömn är nått jag verkligen behöver nu då mitt huvud dunkar av trötthet.

Sov gott! Kram Annelie

3 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen det vänder snart vännen... Hittade två böcker och två cd-skivor för och om små barn som jag lagt undan till dig...
    Natti natt!
    Kraaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulligt! Ja du det hoppas jag oxå!! 3 timmar sen vaknade hon och grät, jag försökte vagga henne och lugna henne men hon blev bara mer och mer ledsen. Å det skär ju i hjärtat på än. Så tillslut så gav jag bröstet. Vet inte om jag skulle väntat mer. Men det är inte lätt! Så typiskt, förut var jag bara sååå trött och dum som jag är låg jag och kollade på telefonen och sen kunde jag inte somna för tröttheten gick över så här ligger jag nu och kan inte sova, och det jobbiga är att jag vet att jag inte hinner mer än att somna sen så kommet hon att vakna. Tänk om min lilla sessa bara kunde börja sova i allefall halva natten. Kram kram

      Radera
  2. Låter som en mysig påsk. Hoppas det ordnar sig på natten för er, men det gör det garanterat, snart är det ett minne blott.
    Ha det gott
    AC

    SvaraRadera