måndag 7 maj 2012

Tapetsering

I helgen har vi tapetserat lilla sessans rum. Nu är det bara lite lister kvar innan det är dags att ställa möblerna på sin plats. Och då får nog lilla sessan flytta in till sitt rum. Men det är med blandade kännslor. Men det ska nog gå bra. Då slipper hon bli störd på nätterna när pappa kommer hem sent eller då han går upp tidigt. Och det blir ju lugnare för den som inte går upp och ger välling och blöjbyte också.
Det blir ett riktigt flickrum. Precis som jag vill ha det! Det är så mycket nu med könsneutralt, men jag vill att det ska synas att det är en flicka och för mig är det självklart med ett flickit rum. Vill hon inte ha det sen när hon själv är stor nog att kunna välja, så för vi göra om det då i så fall.
Så här fint blev det..



I lördags var det Scania milen. Och Robert skulle vara med och gå så det blev en liten tripp till Oscarshamn. Synd att inte Nessie var med bara, det hade vart kul för henne då det både fanns ansiktsmåling och fiskdam m.m.
Sen åkte vi hem till farmor och farfar när vi ändå var i krokarna och fick som vanligt väldigt god mat. Denna gången vart det abbore i god sås och potatis.

I går kväll var jag på Skälby loge och dansade till Kindbergs på spinnrockarnas avslutnings dans. Det var en riktigt rolig kväll. och jag borde verkligen ha stretchat efter för det känns i benen idag. Vi hade en Jack&Jill tävling, och för er som inte vet vad det är, så är det så att man lottar i hop par som får dansa och sen är det några som går vidare och de i sin tur blir lottade igen och igen. Och killen som vann tävlingen var riktigt duktig. En kille jag aldig dansat med så det var jag ju bara tvungen att göra. Så jag frågade om han hade lust och det hade han. Det va riktigt roligt och han var väldigt lätt att läsa och han förde bra.

Idag har vi varit på babysim. Sallie älskar verkligen att bada och idag har hon fått sitta och hoppa ner från kanten och från en madrass.

Nu blir det att krypa ner i sängen.

Natti natti mina vänner!

Kram Annelie

1 kommentar:

  1. Hennes rum blir ju jättesött!!! Det kommer säkert gå bra för henne att sova där ska du se=)
    Kram kram

    SvaraRadera