söndag 19 februari 2012

Här blir det vitt..

I går fortsatte älsklingen att måla i sällskapsrummet. Det blir så vitt och fint, inte den där bruna fula vävtapeten längre! Utan vitt vitt vitt.... Sen ska fönstret målas vitt och några ska bytas, men det får kanske vänta ett tag. Det är ju en hel del som ska göras framöver. De nya ytterdörrarna ska ska sättas upp, huset målas och så har vi ju köket och lilla toan som ska bytas ut. Just nu är jag ju inte mycket till hjälp då lillan kräver uppmärksamhet och inte alls är glad om mamma vill hitta på nått, eller hjälpa till. Och det kan kännas lite frustrerande ibland. Men hon är ju bara liten en gång, så jag får passa på att njuta av att få umgås med henne i stället.
Får lägga in lite bilder på resultatet sen.

Pratade nyss med min stora tös som är i stockholm. Tror nog hon saknade mamma lite, och mamma saknar henne!
Idag skulle hon se om hon hittade nått att handla till discot som hon ska på nästa helg. Det är en av hennes bästa kompisar som fyller år och ska ha disco.

Jag gjorde ett fynd i onsdags. Har hela vintern letat efter en mössa som skulle passa den lille, men inte hittat nån. Men i onsdags när Nessie skulle på dans, så passade mamma och jag på att gå på stan. Och då hittade jag denna fina mössa för bara 10 kr.


                                                                                                                   
                                                                       Visst blev hon fin i sin nya mössa :).

Undra vad man ska hitta på idag då montro. Då mitt lilla <3 har vattkoppor så blir man ju lite låst, och man kan inte göra så mycket. Igår åkte vi en runda, och medans pappa fick springa in i affären så fick vi snällt vänta i bilen. Men det är skönt att hon fick det så har vi det överstökat. Som skönt är att hon inte är så påverkad av det. Det är inte som med syrran som hade både hög feber och svårt att få i sig mat en hel vecka efter.

Jag somnade tidigt i går. Jag började se melodifestivalen men somnade efter att de 8:a bidragen visats. Men har förstått att det är mycket snack nu efterråt. Och kanske inte så kontigt! Va tycker ni om låten med Björns insatts? Haha ja jag säger då det!
Är det nån mer än jag som gillade melodifestivalen bättre förut?

Idag blir min lilla sessa 5 månader. <3 Tänk vad tiden går!!!

Ha en underbar vän mina vänner!

Kram Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar