onsdag 7 mars 2012

Sprut dags..

Idag har vi varit på bhv och tagit spruta. Det skär ju i mamma hjärtat när det gör ont och lilla sessan gråter. Men hon var duktig! Det blev även vägning och koll av längd. Min lilla sessa vägde 6348g och var 65 cm lång. Hon hade gått ner lite i sin kurva så här behövs mer mat. Då lilla sessan använder mig som tutte hela nätterna så börjar jag bli rätt trött. Har verkligen varit helt slut nu ett par dagar. Så jag tänkte att nu när hon är så pass gammal att jag skulle börja med välling. Men hon är inte alls med på de noterna. Men får väl hoppas att det ändrar sig. Och sen vore det ju bra om hon ville börja äta gröt och lite annat nu oxå, men det går inge vidare. Det är inga större mängder jag får i henne. Men det är väl bara att traggla på. Lilla sessan har ju fått somna till bröstet, men då hon blivit så tuttig hela nätterna så tänkte jag försöka ta bort det. Så idag har hon fått mat i soffan och sen har jag lagt henne i sin säng, och både gångerna somnade hon själv efter ca 5 min. Min duktiga lilla sessa!! Att jag inte prövat det förut! Sessan sover gott än så länge. Hoppas detta hjälper och att hon sover bättre. Fick ge henne lite Alvedon innan då hon fått lite feber av sprutorna. Nu är det nog dags att sova. Sov gott mina vänner! Kram Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar