måndag 23 april 2012

Måndag och babysim dags

Idag har lillskruttan vatt och simmat. Som hon älskar att bada allså! Hon blir så lycklig och hela hon sprattalar och skrattar bara hon ser vattnet. Det är så härligt att se.

Idag fick Nessie vara hemma från skolan då hon hade feber i går eftermiddag när hon kom hem från pappa. Men idag var den borta och hon har varit pigg.

Vad har då helgen bjudit på.
Jo i fredags kväll var vi hemma hos familjen Henrysson. De bjöd på tacos och vi hade en mycket trevlig och rolig kväll, som alltid. Vi är så glada att vi har dom som vänner.

Tack vännen för att du finns!
Det är så härligt att ha en vän som man kan äta frukost och fika med flera gånger i veckan. Dessa stunder betyder jättemycket ska du veta!

I lördags förmiddag tog vi bussen in till stan och kollade runt. Vi började på Kvarnholmen och gick sen ut till Giraffen. Vi stannade till i en liten mysig butik på väg ut dit, Den hette nått med Malins och hade en massa smått och gott! Vi köpte med oss en flaksa Fransk läsk i en stor glasflaska, med smaken mandarin. Den var riktigt god. Och efter att ha handlat det vi skulle på Giraffen så gick vi vidare till Hansa City och sen när vi handlat klart så tog vi bussen hem. Man var rätt mör i benen sen kan jag lova. Men det var ändå skönt att få röra lite på sig.

I går så tog jag tag och började måla Sallies rum igen. En vägg är målad. Nu måste jag bara flytta tillbaks möblerna så jag kan måla andra sidan också. Det blir vitt och fint. Sen ska hon få en rosa fondvägg med fjärilar på. Så fint det kommer bli :).




Sen igår kväll var jag och danstränade. Det var riktigt roligt och man känner sig så nöjd efter. Då man rört på sig i en och en halv timme. Lill sessan sov gott i vagnen när jag kom hem, och hon sov faktist ända till kl halv 3. Men tror ni att jag kunde somna då, nä somnade till ett par gånger men kom inte alls till ro och lagom till att jag nästan höll på att somna så vaknade ju hon. Så idag har jag varit riktigt trött.

Nu i kväll sänkte vi ner hennes säng. Vill ju inte att hon ska trilla ur, inte för att hon har satt sig upp själv än men rätt som det är så...Får se hur det ska gå i natt. Hoppas hon vill sova lite i natt också. Nä nu är det dags att stänga ner och krypa ner i sängen och försöka få lite sömn.

Sov gott mina vänner.

Kram Annelie

2 kommentarer:

  1. Spännande att se hennes rum sen:)) Kommer bli toppen!
    Hoppas du får sova gott inatt nu!
    Natti natt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Spännande med förändring..ska bli kul att följa & se resultatet!

    Kram

    SvaraRadera