onsdag 2 maj 2012

Härligt vårväder!!

Vilket härligt väder det har varit nu ett par dar. Hoppas det fortsätter nu bara!
Idag är det onsdag, och som vanligt på onsdagar är det dans för Nessie. Och medans Nessie dansa så sprang mamma och jag på stan. Hittade faktis en topp och en klänning. Har bara en massa gammalt skräp i garderoben så de kommer väl till pass så här på våren.



Valborgsmässoafton firade vi ju i Oskarshamn hos svärföräldrarna. Det var trevligt som vanlig. Och god mat. Skagen toast och oxfile med potatisgratäng och rödvinssås. Mumms!
Sen gick vi till tivolit som dom har där brasan är. Nessie åkte sicksack (eller vad den heter) 4-5 gånger. Hon är ju inte klok! Fy det skulle jag aldrig göra! Mår typ illa bara jag ser den. Konstigt är att Nessie kan åka en massa karuseller utan att bli åksjuk men inte åka bil.



Gjorde en jättegod soppa till lunch i går. Jordärtskocksoppa med heta räkor. Ska skriva ner reseptet i ett nytt inlägg så det är lättare att komma åt det.

Sov gott mina vänner!

Kram Annelie

2 kommentarer:

  1. Du blev superfin i topparna, min favorit är så klart den randiga;))
    Fattar inte att Nessie åkte den där, jag skulle kräkts typ 14 gånger ha ha ha.
    Natti natt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja den randiga gillar jag. Så nu kan även jag va lite vårfin! :) kram

      Radera