tisdag 22 maj 2012

Nu var det ett tag sen igen..

Sist jag skrev så skulle vi ner till Ekenäs till våra fina vänner. Och det var lika trevligt och gott som vanligt. Lilla sessan blev fin inför kvällen <3. Dock hann vi knappt dit innan hon kräktes ner sin fina klänning, och den fick åka ner i tvättmaskinen. Visst är hon supersöt!! i sin söta lilla mössa :).


Lilla sessan har även hunnit bli 8 månader. Tänk vad tiden flyger iväg!! Hon börjar bli så stor! Hon kan redan säga mamma och pappa, sötisen! :). Sen försöker hon att krypa, men det går inte riktigt än men det är på g :). Men att vända sig från rygg till mage är inte riktigt Sallies grej, så det struntar hon i.
När vi var på GK:S i Ullared i slutet av mars så hittade vi en jättesöt lampa. Men tyvärr fanns den bara i turkos och jag ville ha en rosa. Så vi köpte aldrig nån och det ångrade jag sen. Då det är turkost i hennes fjärilstapet så skulle den ju visst passa. Har sökt efter denna lampa och frågat runt på fejjan men så herrom dagen så hittade jag den på en köp och sälj sajt på fejjan för bara 25 kr. Blev bara så glad! Tänk att ingen hade budat på den och att jag just hittade den som jag letat så efter. Och när jag fick svar att jag fått den blev jag bara så glad!
PÅ Ullared koster den 139 kr och om man vill beställa den på nätet så kostar den 400-500.
Jag hoppas bara att den funkar nu!! Vi har inte hunnit få upp den än, men får lägga ut en bild sen på hur det blev. Visst är den söt!



Lilla sessan har fått flytta in i sitt rum. Så är väldigt tomt i vårat rum nu! Men hon är så duktig och vaknar bara en gång om hon inte sover ända till morgonen. Men jag smyger in där i bland och kollar så hon andas. Ska ta ett kort sen när lampan kommit upp på hur det blev nu när sängen och sänghimlen är på plats.
I morgon är det dags att flytta över husvagnen till vårt sommar paradis. Sen är det bara att åka dit och sova när vi vill. Me like!!!
Medans de andra är iväg och lämna husvagnen så ska jag på grillbufe med de fackliga med mina jobbar kompisar. Det ska bli väldigt trevligt! Och det kan ju vara skönt att komma iväg utan barnen en stund. Även om jag kommer sakna dom en massa. Men man behöver nog lite vuxentid i bland.

Igår kväll blev vår lilla sessa sjuk :(. Hon hade 38,9. Men idag har hon inte haft så hög feber som tur är. Men vi fick ställa in våran mamma träff som vi skulle haft idag och i mon så blir det ingen gympa för mig. Men jag får ju mysa med min lilla sessa i stället :).

Nä nu är det dags att krypa ner i sängen.
Sov gott mina vänner!

Kram Annelie

1 kommentar:

  1. Hoppas lilltjejen mår bättre nu och att ni får en skön helg!
    Kramar Anna

    SvaraRadera