onsdag 13 juni 2012

Ett besök på Gårdby kafé och lanthandel

Idag har jag varit på besök på Gårdby kafé och lanthandel. Jag var där med jobbet. Det var kul att följa med och träffa alla gamla jobbarkompisar. Och va mysigt det är där! Vi satt och fikade i det lilla huset längst ner. Och vad mycket fint det fanns! Fast vi har sommarstuga inte alls långt därifrån så är det första gången jag är där sen det öppnades på nytt. För många år sen var jag där och handlade mjölk. Men det var när det vara var en liten lanthandel och den gamla tanten som hade den innan fanns. Kom i håg att hon fortfarande då hade en gammal kassa apparat. Men nu är det inte sista gången i sommar jag åker dit kan jag lova. Lilla Sallie var med hon oxå, men Nessie fick följa med en kompis hem. Igår så gjorde jag två ananas pajer som Robert tog med och bjöd på, på jobbet. Det blev väldigt uppskattat och många hade frågat om recept. Roligt! :). Tänk nu är det bar en dag kvar i skolan, sen är det sommarlov!!! Längtar!! Tror att även mamma ska ta på sig en fin klännkng, dagen till ära på fredag :).Nä nu ska jag försöka sova. Natti Natti kram Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar